DIANA ZLATE


Port cu mine un suflet

Port cu mine un suflet
pe care încă nu l-am cunoscut

în fiecare zi conversăm
eu îl întreb diverse
el îmi răspunde ceea ce îmi imaginez
eu că ar putea fi un răspuns
pe limba călătorului
rătăcit în tremurul glasului meu
obosit de atâtea discursuri politicoase

au trecut zile, luni
care în curând se vor aşeza
pe frunte ca după
o înfrângere binemeritată

eu tot aşez grijulie
fiecare conversaţie
în părul meu
împletit în neant…


În vremea asta încă netulburată

În vremea asta încă netulburată
scriu cu patimă în direcţia valului
scrisul meu se amestecă
cu nisipul cu marea
cu toate temerile adunate
în clipele noatre atât de scurte

aştept să se dospească versul meu
pe aripile pescăruşilor călători
acolo e cineva care
mă aşteaptă dar nu mă invită
în timpul lui încă netrăit


Legenda noastră se leagă de mare

Legenda noastră se leagă de mare
o poete ai obosit
eşti sleit de puteri
am văzut cum îţi împleteai barba cu marea
pe braţe duceai şi barba şi marea laolaltă

o mult prea iubite poet tomitan
desprinde-te de mine
ca de un prieten vechi şi drag
de la celălalt mal vei merge mai uşor
legitim şi fără probe iniţiatice
către o altă tinereţe atât barbară
că mă cutremur


Va veni o zi în care

Va veni o zi în care
mă voi duce şi eu
lângă îngeri

nimic nu se va clinti pe acest târâm
care m-a găzduit amabil
cei mai mulţi vor plânge
pe moment
doar câţiva după
lăsarea întunericului
până în inima lacrimii

discret şi sigur urmele mele
se vor şterge din încrengătura de suflete
cu care m-am intersectat
ca la un semafor

poate că ar fi mai indicat
să cerşesc versurile astea
pe care le iubesc atât de mult
decât să mă ucid
născându-le


Diana Zlate (n. 27 septembrie 1974 în Alexandria): A absolvit Facultatea de Litere a Universităţii “Ovidius” din Constanţa (1994) şi Şcoala Naţională de Ştiinţe Politice şi Administrative (2002). Deţine titlul de Doctor în domeniul management (2012). A debutat editorial în 1996, sub îndrumarea criticului literar Marin Mincu, cu volumul de poezie “Regina absurdă” (Editura Eminescu), obţinând premiul pentru debut al Uniunii Scriitorilor, filiala Dobrogea. Al doilea volum – “Dacă mint” - apare în anul 2000 la aceeaşi editură, iar în 2006 editura Semne îi publică cel de-al treilea volum de poezie, intitulat “Poeme pentru fiecare vârstă”. În 2014 Diana Zlate publică volumul de versuri, “Iubindu-mi misterul, tot la editura Semne. Referinţe critice şi poeme ale autoarei au apărut în revistele literare “Vatra”, “Contemporanul”, “Caiete silvane” şi “eCreator”, sub semnătura criticilor literari Alexandru Cistelecan, Viorel Tăutan şi Romeo Ioan Roşiianu.

Copyright © 2017 Diana Zlate
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.