ELENA HASNAȘ


Poezie














Să nu citeşti asta 
(din ciclul "Să nu citeşti asta")  


(m-ai întrebat cândva .. nu am 
ştiut să îţi răspund atunci)

După-amiezele erau preferatele mele
Ele ne prindeau pe acelaşi acoperiş ruginit
jucând pe negru pe alb dame, rozând stafide şi
coji de portocale uscate acoperiţi de paharul
nostru de cer albastru 

Alungaţi din cărţi din cântece ne striveam încet
sub talpa unui papuc de sfârşit de zi - mi-e groază şi acum
de mirosul ce se răspândea în arşiţa după-amiezelor,
urmând ca tu să îmi numeri paşii până la căderea de la
catul 5 eu să număr lingurile de gem de puf 
de păpădie mâncate de tine şi uite-aşa
trecea o zi unduindu-se pe umerii noştri ca un cearşaf
de la balconul de vis-a-vis fluturându-şi colţii

Apoi te duceai la tine eu la mine
noaptea îşi desfăcea umbrela acoperind tălpile
goale cu o linişte ce îmi răcorea simţul păcii 
din carne mă frigea cheia, mă tăiam la 
vene cu corăbiile din hârtie vopsite 
în guaşă, mi se încâlceau în păr avioanele trimise
de tine şi mă lăsam înecată de apa ce tu
o numeai cu un cuvânt vis (mă întreb şi acum
de ce îmi venea în minte întrebarea "oare
cum e să fii apă şi cineva să se scalde în tine?")

după ce înghiţeam destulă apă sau destul 
vis cum îi ziceai tu, mă înfloreau cireşii, mă 
inundau pâraiele... înţelegeam că 
până la cântatul cucoşilor a rămas doar o monedă
de cer....

în fine, nu nopţile erau preferatele mele


Coeficient de insuficienţă
(din ciclul "Să nu citești asta") 

răsucind parantezele zâmbetului tău
aproape pot să jur că
nu eşti de neamul lor, că
ai înghiţit praf de fluturi şi pământ de soare
în scopuri profilactice, dar
tot ai prins boala cea de suflet când
te doare nu piciorul ci pământul 
unde calci

aproape pot să înţeleg de ce
mparţi cu toţi, la toţi şi’n toate
strigând cu ochii legaţi: Uite, uite, nu mă plouă!
iar seara să m-aduni în perna ta 
să mă revărs 
sărată în tine 

aproape pot să te iubesc, să te descânt
de blestemele furnicilor călcate, 

de păsările din cer alungate ce-şi fac cuib în ochii tăi 
şi de praful de fluturi ce-l tot scuturi peste mine
zi de zi
ningându-mă cu silabe de copil


Nervi
(din ciclul "Să nu citești asta" )

Undeva în partea stângă a pieptului
s-a ascuns o furtună de toamnă
Am buzele roşii, crăpate de vânt
mi-e pielea îmbibată cu iz de frunze ude

De unde atâtea ploi, Doamne
De unde atâta pădure neumblată 
în mine

câteva rădăcini ascuţite au început a creşte anapoda
în sus, gata să îmi spargă ochii pe dinăuntru 
şi eu strig strig dar toţi trec pe lânga.

Poate o ţâşni o rădăcină mai mare din mine 
să se agaţe de vreunul care vânează vulpi în părul meu
şi el sigur o să aibă chibritele la el sigur
o să-mi dea foc să ard să ard să ard

După incendiu, o să miros a frunze arse
Şi ce
Şi ce

Grigiorpol


Două minute lungi de recunoștință

Mai fumez după-amiezi obosite
Ieri pe scaun, azi pe podea, dar 
Privindu-mă tu, eu tac împlinită.

Pagini necoapte nu mai am 
Cu nasturi goi de cuvinte nescrise, căci
Iubindu-mă tu, sunt mai deschisă cu un geam 

Flămânde mai mor prin casele vecine
Suflete păscute de întuneric lipicios... știu
Chemându-mă tu, mă vei hrăni cu pâine.


Cireşul 

acolo sus
ca o pasăre gigantică îmi fac cuibul
frunzele sunt hărţi spre ţări miraculoase
unde gheţarii îşi povestesc tainele
florile înfloresc la atingere
şi oamenii ştiu să râdă cu adevărat

acolo sus
vântul se leagănă şi adoarme în părul meu
îmi pun urechea la trunchiul copacului
să ascult cum înghite întunericul pământului
îi sărut scoarţa şi ştiu că el
nu mă va uita

acolo sus
răsuflarea e freamăt de frunze
totul capătă sens nou
lumina nu e culoare, lumina e numai sunet
se loveşte de frunze de crengi de trunchi
şi cântă

acolo sus
fericirea e numărată în sâmburi de cireşe


Te uită

Noaptea străpunge mătasea ploii cu dinţii
Alungându-mă pe o margine de frunte
Să număr cap cu cap pensulele

Te uită, meduze electrizate coboară rănite în palmă
Cu apa ţâşnind din tăieturi, dar nu mai îndrăznesc a simte
Milă pentru ele.

Iubeam să mă sărut cu ploaia 
Să scriu mâini şi iubiri pe sticla ploii, să desenez pe undele ei
Ochiul de secundă.

Te uită, mă mai ţine minte…. deşi nu recunoaste 
Dar ce frumoasă e acum! Dar ce domniţă! 
Dar ce bine işi leagă disperarea în cosiţe .

Totuşi, am crescut eu mai mult.
Te uită.
Te uită.


Mamei

petale de albi trandafiri
în păr ţi s-au pierdut, 
le număr fir cu fir - lungi mai sunt, sure mai sunt

asemeni zilelor lui februarie,
tristeţi mute ..

albii adânci de râuri seci  
săpat-au în fruntea ta grijile 
le sărut una cate una - dureroase mai sunt, usturătoare …
cărări nestrăbătute de noi
încă.

mamă, 
câte drumuri au inviat
picioarele tale astăzi?
câte ceruri a înseninat
zâmbetul tău?


Poezie - Basarabia
Elena Hasnaş (n. noiembrie 1983, Grigoriopol): Duce o viață creativă liberă - scrie poezie, proză, cărți pentru copii și texte pentru cântece.  Elena scrie cântece, cânta la câteva instrumente muzicale și pictează profesional. Muzica, pictura și poezia se împletesc armonios, scopul ei fiind să aducă bucurie oamenilor și să le îmbogățească viețile cu un diapazon larg de emoții frumoase.
Blog personal: Elena Hasnas
Pagina Deviant Art: Ehasnas

Copyright © 2018 Elena Hasnaş
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.