SIMINA MARIA SIMA

Poet Buzau














răspuns la întrebări care n-au fost puse

de când am uitat că timpul își face loc în fiecare dintre noi,
lumea mea s-a dilatat serios, iar pe pereții ei au început să apară
îngeri cu aripile tăiate în două și cu cerul ascuns în urechile lor
care nu au mai auzit nimic
de la izbitura inițială în timpul căreia au apărut ființe
cu bucăți de suflet între degetele de la mâini;
de ieri seară, desenez fragmente din povestea pe care
mi-a spus-o bătrânul din colțul străzii;
voiam să-i dau la o parte hainele de cerșetor, pielea și tot ce m-ar fi împiedicat
să-l cunosc așa cum era cu adevărat, asta dacă într-adevăr era;
erau un înger fără aripi care îmi dă târcoale din momentul care marchează
începutul unei bucăți noi de pământ.
Pământul stă în aer de când totul, dar totul, crede
în bătaia pendulelor la miezul nopții ca într-un zeu defect
care are nevoie să-i fie răsucită cheița
ca să creeze ceva mai bun decât
două foi de hârtie pe care am început să scriu
cu degete tremurânde
din cauza ceții care îmi rupe, pe zi ce trece,
tot mai mult din pleoapă;
în curând o să ajung să te văd.


n-am mai fost de mult fluture

și dacă eu nu o să mai pot să sar de pe marginea prăpastiei,
o să sari tu pentru mine,
poate atunci o să te simți ca îngerul la care ai visat de atâtea ori
și pe care ai vrut să-l închizi în colivie
ca pe un fluture care are aripile prea întinse
pentru tot ce înseamnă trecut;
de mâine încep să văd mai clar cum cerul coboară
de atâtea ori în mijlocul meu,
ca să nu mai vorbesc de cât de aproape o să fie infinitul
de un suflet care începe din întuneric
să-și formeze toate cuvintele pe care i le atribuim luminii;
văd îngerul cum sare pe deasupra unui timp nedefinit
din care doar eu mai fac parte și la care
doar tu te întorci atât de aproape de fluturi;
am început să miros a fluture închis în colivie
de ieri de la prânz, de când m-am văzut în mijlocul unui imens
nonsens.

Volum de poezie


binevoiește

** înainte era întuneric și nu știam că lumina apare doar dacă
spun acel cuvânt pe care nimeni, dar nimeni, nu vrea
să-l audă sau să-l vadă scris în nisipul umed
în care mi se afundă tălpile ori de câte ori
îmi dau seama că o să vină o zi
când o să trebuiască să-mi iau la revedere
de la păsări, să le las să smulgă
două pietre din mine,
așa o să-mi fie mai ușor să mă prăbușesc
atunci când o să bată pendula din hol
ora 2;
sau, poate, n-o să-mi cadă chiar toate bucățile
de cer din cerul gurii.

pe marginea lumii mele, Dumnezeu a găsit de cuviință
să îți așeze mâinile de fiecare dată când are nevoie să creeze ceva nou;
atunci”, îmi spuneau două rândunele, ”o să te naști tu,
când Mâinile vor termina să-ți clădească lumea
în care tu o să înveți ce înseamnă să visezi
că timpul se rupe în două de câte ori te îndrăgostești,
n-o să mai existe nici spațiu în care să faci piruete,
nici nisip în care să scrii că iubești;
atunci, lumea ta se va sfârși,
când n-o să mai zâmbești în gând”.


nu mai am de ce să uit

astăzi nu mai scriu despre copii aruncați în partea cealaltă a cerului,
nici măcar despre bucăți de cer pe cale de dispariție,
nici măcar despre străzi paralele pe care mergem în fiecare zi
ca să ajungem la un birou pe care zac niște hârtii soioase,
la mine e aruncată o cană cu urme de ruj pe margine,
la tine, un stilou cu penița uscată;
n-aș scrie niciodată cu stiloul, iar asta doar pentru că cerneala se șterge
imediat;
am fost și eu o picătură de cerneală
până când cineva a mototolit hârtia pe care căzusem.

                                               

Ante PortasSimina Maria Sima (n. 11 septembrie 1997, Buzău): A publicat versuri în revistele ”În Agora” a Colegiului Național ”B. P. Hasdeu”, ”Viziuni” a Colegiului Național ”B. P. Hasdeu”, ”Fereastra” din Mizil și în antologia ”Polenizare” a Cenaclului literar Ante Portas din Buzău. Este membru al Cenaclului Literar ”Ante Portas” și al Clubului de Atitudine Culturală ”3,14” al Colegiului Național ”B. P. Hasdeu”.

Premii:

Festivalul Național de poezie patriotică ”Nicolae Bălcescu”, 2016 - premiul II
Simpozionul Internațional ”Literatura și celelalte arte”, 2016 - premiul I
Concursul REDACTARE DE ESEU, secțiunea Creativitate și Multilingvism, în cadrul proiectului ”Educația, pașaport pentru succes”, 2016 - premiul I
Concursul Național de Creație ”George Bacovia”, 2016 - premiul II
Festivalul-concurs național de proză scurtă ”Gib I. Mihăescu”, 2016 - premiul I
Simpozionul Internațional ”Literatura și celelalte arte”, 2016 - premiul I
Festivalul concurs ”Talentul din liceu se-ARaTĂ”, 2016 - premiul II
Concursul de Creație Literară ”Ion Luca Caragiale”, 2016 - premiul I
Laureat al Concursului Național ”Tinere Condeie”, 2015
Concursul Național de Creație ”George Bacovia”, 2015 - Premiul al II-lea
Simpozionul Internațional ”Literatura și celelalte arte”, 2015 - premiul II
Festivalul Național de artă poetică ”George Țărnea”, 2015 - premiul III

Volume publicate:

În palma mea se ascunde o lume - editura Omega

Copyright © 2017 Simina Maria Sima
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.