MARIA BOTNARU

Scriitor, Moldova














Maree de suflet

Primăvara noastră a trimis solie
Corăbii cioplite din grea nostalgie,
Cu privighetoarea ce zori destrăma
Și un-senin, cât cerul, ce ochi inunda.

Cufere-a tixit cu amintiri de soi,
Ferecând trecutul cu lacăte noi,
Praful despărțirii, ogoit, dormea
Și a vieții brumă stratul și-l urzea.

Cupele cu vise, din nopți nerodite,
Le-a umplut cu ochii stelelor pripite,
Așteptând aleanul buzelor încinse,
Mă topeau cu setea brațelor deschise…

S-a trezit în pieptu-mi mareea bizară,
Pescăruși-dorinți în trupu-mi țipară…
În aval trimis-am flota-i înapoi,
Înverzeau corăbii din, orb, dor de noi.

Cobora pe valuri, învelită-n seară,
Mândră, Luna nouă, ce-i și ea impară,
Pe suflet maree năvălea cu sete,
Înverzite pânze stăvileau regrete…


Prin iubire

Al toamnei suflu îmi rănește ochii,
în creier cuibărește gândul amorțirii,
pe murmur lin, ce îngânau, ieri, plopii,
azi  vântul risipește verva despărțirii.

În sprijin trist las tâmpla pe cărarea
ce lacrima o sapă-n plină alergare,
albastrul cerului îmi este evadarea
spre-a ta lumină, țărm de alinare.

Îzvorul tău, cu picătura de salvare,
în geruri este raza mea de soare,
la bucurii mi-e culme de-înălțare
și la singurătate –  aripa de visare.

Când toamna  mă condamnă la tăcere
și ochiului melancolia îi sporește,
adună-mi grabnic clipa de-nviere,
IUBIRE, doar prin tine sufletul  zidește.


Poezii patriotice


Suflet românesc

Răsucit, se toarce gândul, ca un fir fragil de ață,
un văratec cald ecou e a toamnei dimineață,
îndrăzneață, încă plină, raza prinde a topi,
crudul verde, pe alocuri, cearcă-n iarbă-a se piti.

Stoluri se căznesc cocorii, își tărăgănează zborul,
ba aripa nu e gata, ba e îngrelat piciorul,
dar, de fapt, oricine știe, nici aripă, nici picior
nu-s de vină, zbor se-amână din regrete și din dor.

Cum să-și lase cuibușorul, ce-au clădit în primăvară,
unde-au prins tiuleie puii și-au zburătăcit în vară,
greu descheie-n cer albastru lungă-a zborului cărare
și, sfidând iar depărtarea, unghiuri își topesc în zare.

Gândul inima-mi ochește, ochiu-n urma lor îl scurg,
cum ar fi să-mi prind aripa și în lumea lor s-ajung,
să m-ascund în primăvara cu străinul ei popor
și pe-o creastă răsărită să-mi clădesc nou cuibușor.

Of! Răstorn din suflet piatra, versului să-i fac răzor,
Muzo, hai ascute dalta și cioplește-mi gând de zbor,
să nu mă desprind de ramul ce cu seva-i m-a umplut,
nici să nu mă rup de graiul românesc, ce m-a crescut.

Îmi  îngenunchez smerit miez de gând rătăcitor
și sărut cu el străbunul, românescul colț de-ogor.
De ce-ar fi să-mi arunc trupul într-un zbor chinuitor,
dacă sufletu’-mi  se ține, ca un scai, de-sfânt ogor!

Poet, MoldovaMaria Botnaru: M-am născut la 5 septembrie 1958 în satul Sărata Galbenă, Hâncești, Republica Moldova, în familia Zinaidei și a lui Andrei Vlas. Între anii 1965 și 1975 am fost elevă la Școala medie din satul natal. Între anii 1975 și 1979 am urmat cursurile Universității Pedagogice “Ion Creangă” din Chișinău, Moldova, la facultatea: Limba și literatura română. Între anii 1979-1991 am fost profesoară de limbă și literatură română la Școala-internat pentru copii-orfani și rămași fără tutela părinților din orașul Tighina. Din 1991 m-am consacrat educării celor trei copii. Din ianuarie 2014 sunt membră a Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România.

Volume publicate:

Imensitatea Iubirii (Chișinău, 2011)
Urmele dragostei eterne (Chișinău, 2013)
Poezii patriotice (Chișinău, 2014)

Bloguri:


Pagina Facebook:


Copyright © 2017 Maria Botnaru
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.