LIUBA LIUBASTRA BOTEZATU

Poezie contemporana

*****

poate că frica mea de moarte te cheamă
ecou
dintr-o lume a nemuritorilor
sau poate că eu
cel care simte că nu ar putea fi fără tine
nici pentru clipa de acum
nici pentru veșnicie…


Criză de identitate

M-am întins peste pietre
căutând să mă cunosc piatră,
m-am închis în cochilia neființei,
și, totuși, ființam.
M-am răsfirat peste plante, dorind să
mă cunosc plantă,
mi-am însușit fotosinteza ca pe o stare de a fi
absorbind dioxid de carbon, dăruind oxigen la schimb,
și, totuși, nu existam.
M-am împrietenit cu câinii, devenind câine,
am iubit pisicile, metamorfozându-mă pisică,
am căutat în ochii pescărușilor, ciorilor, vulturilor
și pasăre eram.
Totuși, nu m-am putut regăsi în acestea.
Om nu m-am căutat niciodată,
parșivă făptură:
prea multe definiții își creează, țintind de jur împrejur,
când sie însuși îi e greu să se ridice până
la propria lui condiție, până la
propriul său ideal.

M-am răsfirat,
m-am dilatat
m-am deșirat peste toată planeta,
prin toate galaxiile
și nu m-am găsit decât sfert,
jumătate de om,
conviețuind printre sferturi,
jumătăți de oameni,
și ei, fără identitate precisă,
dar cu un maldăr de definiții la purtător. 


suflete îmbătrânit,

te preumbli prin lume
cu lehamitea celui care nu mai
poate fi surprins decât de dumnezeu
ori de diavol.
îți tremură carnea și oasele te dor
într-o epuizare totală,
deși locuiești un trup încă tânăr -
aparentă înflorire.
ți-e greu să respiri aerul
vremii,
mecanic exiști cum roboții de bucătărie,
tabula rasa
răspunzând programat la a fi
și nu mai ai răbdare să vină sfârșitul -
beatitudinea liniștii din neființă.


eu sunt al treilea

cel care nu poate fi perceput cu ochiul liber
dar înțeles de cel înțelept
nici bunul
nici răul
prea-multul și prea-puținul, simultan
însă
niciodată convenabilul vreunei plăceri de sine.
eu sunt cel de-al treilea
rebelul absolut
trăind după propria-i lege
mereu în slujba umanului din om
dar liber de orice prejudecată
constrângere
în virtutea aparenței bunului nume.
eu sunt al treilea
nici eu
nici tu
și nici măcar celălalt
ci, întotdeauna, noi -
liantul exterior
care
ignorându-se pe sine
va alege Sinele
din Trinitate.



PoetLiuba Liubastra Botezatu:Nu eu scriu poezie, poezia mă scrie pe mine. Vine, aparent, de nicăieri și mă subjugă până la momentul în care o aștern în cuvinte, iar odată cu eliberarea ei, îmi reprimesc și eu libertatea…”

Liuba Liubastra Botezatu s-a născut la 11 august 1983 în Republica Moldova, orașul Cantemir, într-o familie de intelectuali, părinții fiind profesori de limbă și literatură română și de istorie. După finisarea școlii generale din localitate, și-a urmat studiile la Liceul “Radu Negru”, profil uman, din Galați, continuându-și instruirea la Facultatea de Studii Economice și Administrative din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați. A absolvit masteratul în domeniul economic la aceeași facultate, specializarea "Afaceri Internaționale”, în 2009, după care a început să activeze profesional în calitate de traducător independent până în prezent, la Chișinău. Din ianuarie 2017 este realizator al emisiunii culturale de poezie “La Pohème around The World” pe www.radiovocativ.com  Scrie poezie din 2013, publicând ocazional pe site-urile de profil: Negru pe Alb, Grai Românesc, Confluențe Literare, rețeaua de socializare Facebook. A participat cu versuri proprii la cea de a 24-a Ediție a Cenaclului de la Roma, Italia, din 23 aprilie, 2017.

Poemele Liubei Liubastra Botezatu au fost publicate în:

- Lumină din lumină (antologie de texte religioase a site-ului „Negru pe Alb”, 2014)
- Ediția Specială de 8 Martie (Negru pe Alb, 2014)
- Revista de cultură (nr. 24, Negru pe Alb, 2016)
- Revista de cultură (nr. 29/6, noiembrie - decembrie, Negru pe Alb, 2016)
- Revista de cultură (nr. 30/7, ianuarie-februarie-martie, Negru pe Alb, 2017) 
- Colecția Grai Românesc - Antologia Poeților contemporani din întreaga lume (2014)
- Revista Radio Vocativ (iulie 2016)
- Colecția de texte „Cenaclul de la Roma’’ (decembrie, 2016)
- Sintagme literare (ianuarie, 2017)
- Colecția de texte "Tineri ca niște spaime’’ (sub egida editurii Minela, februarie, 2017)
- New York Magazin Special (februarie 2017, selecție realizată de Nuța Istrate-Gangan)
- Axis Libri (revista culturală trimestrială a Bibliotecii "V. A. Urechia", anul X, nr. 34, Galați, martie 2017)
- Helis (revistă de cultură, anul XV, nr. 3-4, martie-aprilie, 2017)
 

Citește aici poezii din volumul: poheme cu aromă de cafea și gust de winston menthol
Citește aici poezii din volumul: Poheme 3 x 33 Iubire. Veșnicie.Timp.

 
Copyright © 2017 Liuba Liubastra Botezatu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.